17 Mayıs 2014 Cumartesi

Gündemden Düşenler..

Hızlı değişen bir gündem furyası yaşıyoruz.
Bazen abuk-subuk gündem konuları günlerce kamuoyunun yaşamında önemliymiş gibi...izlenimi verilerek,ısrarla tutulurken,önemli konular şöyle bir ucundan kıyısından irdelendikten sonra özellikle unutturuluyor.

Kamuyu günlerce meşgul etmesi gereken iki tane gündemden düşmüş konu başlığını biraz irdelemek istiyorum.
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Ayşenur İslam,çocuklara yönelik artan olaylardan sonra,"Çocuklarımıza çığlık atmayı öğretmeliyiz!" gibi bir sloganla geçtiğimiz Nisan ayının sonunda bir açıklama yapmıştı.
Böyle bir açıklamayı bir bakanın ağzından duymak,korkutucudur.Korkutucu olduğu kadar vahim bir sonuçtur.
Demek ki, eğitim ve öğretimde bir şeyleri iyi yapamıyoruz ki,işi çığlık atmayı öğreterek önleyebiliriz,mantığı yatmaktadır arka planda..
12 Eylül'den bu yana Türk toplumu Eğitim/Öğretim başta olmak üzere sendikalaşma,insan hakları,işçi hakları,toplumların örgütlenme hakları,kadın ve çocuk hakları gibi insanı öne çıkaran yaşam alanlarından uzaklaştırılmıştır.
Böylesine bir açıklamayı yapan bakanı zaten anlayamam da, yaa eğitimcilere ne demeli.Ben bu konunun tartışıldığını duymadım.Hiç bir eğitimciden bırakın çıkış yapmayı,olumlu/olumsuz bir açıklama yada eleştiride duymadım.

Çocuklarımıza çığlık atmayı öğretmek yerine,
*Topluma; güvenilir insanı nasıl yetiştirmeliyiz?
*Birbirimize güvenmeyi nasıl öğretmeliyiz?
türünden soruların yanıtını aramanın daha yararlı olacağına inanıyorum.

Diğer unutturulan konu da AKP tarafından reddedilen bir soruşturma önergesiydi.CHP Manisa Milletvekili Özgür Özel'in Soma  ile ilgili olarak verdiği soruşturma önergesi bilindiği gibi AKP tarafından reddedilmişti.Başbakan,Soma'da yaptığı açıklamasında,hiçte gerçeklere uymayan bir çıkış yaptı ve konuyu hemen kapattı.O önergeyi ben okudum.Başbakanın dediği gibi,gündem saptırmayla filan ilgili değil,bilakis gerçekten maden ocaklarıyla ilgili bir önergeydi.
Ancak,gündeme alınamadı....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder