11 Mayıs 2012 Cuma

Bedavaya reklam yapmayın.

Günümüz dünyasında reklamların etkileri ve sonuçları gözle görülür şekilde arttı.Neredeyse,her şeyin reklamı yapılır oldu.Öyle ki,reklam firmaları ve yayıncılar arasında da kıyasıya bir rekabet yaşanıyor.Peki,tüketiciler neden reklam pastasından pay almasınlar!

Öyküyü lütfen okuyunuz.


Üniversiteye giden oğluma,bir mağazadan markalı bir tişört aldım.Sürpriz olsun düşüncesiyle,yatağının üzerine koydum.Hafta sonu için eve geldiğinde,biraz sonra elinde tişörtle salona geri döndü.
-Bunu bana mı aldınız? diye sordu.
heyecanla yerimden doğruldum:
- Evet sana aldık.Beğendin mi? diye sordum.
-Beğendim ama,ben bunu giyemem...dediğinde şaşırdım,kaldım.
-Neden? diye sordum.
-Üzerinde markanın amblemi var,onun için giyemem.dedi.
-Amblem olsun varsın.Kaliteli ürünlerin hepsinde var.dediğimde,hiç ummadığım bir karşılık aldım.
-Babacığım;bu kalite de marka amblemi olmayan bir tişörtü dörtte bir fiyatına rahatça satın alabiliriz.Adamların hem malını pahalıya alıyoruz.Hemde reklamlarını bedavaya üzerimizde taşıyoruz.Bu amblem olmasa,fiyatı dört misli pahalı olmaz.Ya ürün üzerinden amblemlerini kaldırsınlar .Yada ürünü satarken,amblemli mi amblemsiz mi istersiniz diye sorsunlar.Hatta reklam niyetine amblemli ürünleri daha da ucuza versinler.
Dedikten sonra tekrar odasına giderken geriye döndü ve,
-Hem pahalıya almayalım.Alıyorsakta, bedavaya reklam yapmayalım.

Şaşırmakla birlikte,ne yalan söyleyeyim.Hoşuma bile gitti bu tavır.
Daha bir yıl öncesine kadar marka takıntısı olan oğlumdaki bu değişim,hoşuma gitmişti.
İçimden:"Hoşgeldin gerçek hayata." dedim

Şiir tadında kalın.
Yeni Nesil Gençliği

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder