8 Eylül 2012 Cumartesi

Toplu Taşıma Karmaşası

Uzun yıllardır belediye otobüsleri ile yolculuk yapmıyordum.Bir kaç ay önce Metrobüs'e binmek icap etti.Bilet satış reyonuna yaklaştım ve iki gidiş-iki de dönüş için dört bilet istedim.
Daha ilk anlaşmazlık orada başladı.Veznedar,"On biletlik bir kart al." diyor.Ben,"Ne yapacağım on bileti? Bana iki gidiş-iki dönüş için dört bilet lazım." diyerek,inatlaşıyorum.

neyse,dört bilet aldık.Daha otobüse biner binmez,biletlerin yarısı tükendi.Bir aktarma daha yapacağız.Dönüşe bilet kalmıyor.
Meğer,mesafelere göre bilet fiyatları farklılaşıyormuş.Bilmediğimiz için ikişer bileti en uzak mesafeden kullanmak zorunda kalmışız.İşte falanda -filanda gibi bir şeyler.
İşin doğrusu tam anlamadığım için tam da anlatamadım.Karışık yani biraz.Olan bizim yanlış kullanmamız neticesinde astarı yüzünden pahalıya gelen yolculuğumuza oldu.
Bir de,her gün bu oltaya takılan onlarca insanın başına geliyordur mutlaka.
O günden sonra metrobüse binmemeye yemin ettim.
Tam bu konuyu unutmuşken geçen günlerde otobüs ve metrobüs yolcu ücretlerine yapılan zamlar açıklandı.Haberi dinlerken,duraktan durağa ücret farkı oluşuyormuş,mesela bir önceki duraktan yanlışlıkla inerseniz,yada farklı duraklar arasında ki mesafeye göre alacaklı olabileceğiniz fark çıktığında,bilet farkını alabileceğiniz otomatik gişeler konulduğunu öğreniyoruz.Ama uygulamadan kimsenin haberi yok.Yakında da olur.Bu seferde insanlar oralarda uzun kuyruklarla bekleyerek,kuruşun iadesine beklemeye alıştırılırlar.
Yaa...burayı da tam anlatamadık.Ama,üç aşağı-beş yukarı yine anlatmaya çalıştığımız gibi,karışık bir durum.

Şimdi iki lafta yetkililere yapalım.
Yaa,sayın yetkililer.
Şu işleri bu kadar karmakarışık yapmak için kafa yoruyorsanız,yazıktır bu insanlara.
Şu duraktan şuraya şöyle de..böyle de..
Yok,o mesafeden bu mesafeye öyle de,böyle de..
Bırakın bu kafa karışıklığı uygulamaları.alın size öneri.
Oto yollardaki gişelerde hiç sorun çıkmıyor.herkes gişelerden geçerken kartını okutuyor.Çıkışta da ücretini ödüyor.
Bu uygulama şehir içi taşımacılığında da pekala yapılabilir.
İndi-bindi şu kadar,iki durak mesafesi bu kadar üç,dört,beş....dokuz,on...ücretleri şu kadar.Otobüse binerken kartınızı okutun.İnerken de kartı tekrar okutarak,ücretinizi ödeyin.Hepsi bu..
Düzeltin şu kafa karışıklıklarını..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder