8 Ekim 2012 Pazartesi

Facebook'u nasıl kullanalım

Bir kaç gün önce "Çocuklarımıza Bilgisayar kullanmayı Öğretmeliyiz" başlıklı yazımda,bilgisayarı iyi kullanmanın önemini anlatmış,kendimce önerilerde bulunmuştum.
Bu yazımda da aynı konu üzerinde durduğuma göre, ortada ciddi bir sorun olduğu içindir.
http://sinlenbec.com adlı diğer sitemde,"Eğitim yazılımları ve uygulamaları" hakkında araştırmalar yaparak,paylaşımlarda bulunuyorum.

Bu araştırmalar sonucunda gördüm ki,internet iletişimi  ve kaynak kullanımında çok gerilerdeyiz.Bir kaç tane yerli yapım yazılımlara ulaşmış olsam da, dış kaynaklardaki yazılımlarla kıyasladığım zaman çok büyük farklar olduğunu gördüm.
Adamlar,bilgisayar teknolojilerini hayatın her alanına yayarak,kullanıyorlar.En çok dikkatimi çeken yanı nedir biliyor musunuz?
Bilgisayar teknolojilerini Eğitim/Öğretim alanına tamamen adapte etmiş olmalarıdır.Öyle ki,bazı ülkeler dijital eğitimi zorunlu hale getirmişler ve daha okula yeni başlayan öğrenciye okuma/yazma eğitiminden önce bilgisayar öğretmekle işe koyulmuşlar.
Bizde hala,"4+4+4'ü nasıl  kullanalım,nereye kaydıralım." tartışmalarıyla uğraşırken,onlar çocuklarının yarınlara uzanan dijital eğitim programlarını uyguluyorlar.
İşin çok düşündürücü olan bir başka yanı da öğretmenlerimizin içinde bulundukları çıkmaz durumdur.
Maalesef,öğretmenlerimizin büyük bir kısmı bırakın,eğitimdeki dijital uygulamaları kullanmayı,uygulamalardan bile haberdar değiller.Üstelik,daha doğru-dürüst bilgisayar kullanmıyorlar-kullanamıyorlar.Bu işin üzerine giden kesimi ise,alt yapı ve kaynak yetersizliğiyle tam verimli olamamaktadırlar.
Kullanıcıların büyük bir kesimi,teknolojik uygulamaları ders etkinliklerinde kullanmaktan kaçınıyorlar yada daha çok facebook gibi sosyal sitelere takılmaktan başlarını alamıyorlar.
Bu gün hangi okula giderseniz-gidin,hemen her sınıfta projeksiyon cihazı ve bilgisayar bulunmaktadır.
Ama,nedense fazla etkili kullanılmamaktadır.
Şimdi size ilginç ve üzüntü verici bir şey daha anlatacağım.
Malum,sosyal medyanın en güçlüleri facebook,twitter,abaot.me,linkedin gibi siteler..
Bu siteler dış dünyada en çok hangi amaçla kullanılıyor,biliyor musunuz?
Bilmiyorsanız söyleyelim.Eğitim uygulamalarında kullanılıyor.Abuk,subuk paylaşımlarda,sohbetlerde değil.
Üstelik bu siteleri,online eğitim sınıfları şeklinde düzenlemişler,etkinlikleri paylaşarak,eğitim yapıyorlar.
Konuyu yabancı bir sitede gördüğümde,"Mutlaka bizde de kullanan birileri vardır." düşüncesiyle internette bakmadığım yer kalmadı.Ama,bulamadım.
Yayınevlerinin düzenlediği harika interaktif sitelerin sosyal medya sayfalarına baktım.İçim burkuldu.
Sadece,bağlantı için,reklam amaçlı bir kaç resim koymuşlar,başka bir şey yok.
İçimdekileri biraz döktüm.Başınızı ağrıttıysam,alınmayın.
Bana göre gerçekleri yazdım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder