15 Kasım 2012 Perşembe

Eğitim Şart


Cem Yılmaz'ı sever misiniz?
Ben,hiç sevmezdim.Onunla ilgili haberleri izlememek için kanal değiştirirdim.
Sonra,ilgimi çekmeye başladı.Daha doğrusu klişe bir söz etti.Belki,biraz reklam amaçlıydı.Yada öylesine söylemişti ama,çok doğru söylemişti.Aslında,herkesin bildiği bir sözdü.Fakat,o söylediği için mi nedir? Kullandığı söz, slogan  haline dönüştü:Hangi söz  mü
"Eğitim şart"
Dünyanın hızlı değişimiyle birlikte,ülke yöneticileri ve özellikle gelişmiş ülkelerin yöneticileri zaten yıllardır üzerinde önemle durdukları eğitim sistemlerini daha dikkatli bir şeklide yeniden planlamaya başladılar ve yeni yatırım alanı olarak ta en çok eğitim/öğretim sektörüne pay ayırmaya başladılar.
Toplumun temelini oluşturan aile eğitimi ve yarınların mimarları olacak olan çocukların hem eğitimleri hemde öğrenimleri için tüm teknikleri uygulama yarışına girdiler.
Her şeyi çocuklar üzerinden kurgulayarak,program hazırlıyorlar ve uyguluyorlar.Hazırladıkları programları,çocuklara sorarak hazırlıyorlar.Sunumlarını da çocuklara yaptırıyorlar.

Bizde ise;durum oldukça farklı.
Öğretmenlerin ve çocukların hiç bir fikri alınmadığı gibi,yeni programda ayak bağı gibi gösterilen öğretmenler  için uydurma eğitim seminerleriyle kafa karışıklığı yaratıldı ve  yeni program apar-topar sisteme adapte edildi.
Program uygulayıcısı konumunda olan öğretmen,sonuçta işini yapmaktadır.Öğretmenin işini yapması için eğitim seminerleri düzenlenmesi başka şey;her şey öğretmene bağlı diyerek,baskı altına almak başka şeydir.
Elin adamları,digital eğitimi zorunlu hale getirirken,bizim yöneticilerimiz,"Nasıl istediğimiz alanlara öğrenci kaydırarak,istediğimiz tipte öğrenci yetiştiririz." telaşına düştüler.
Yok efendim,yeni gelen nesil dini donanımlı olmalıymış...öncekiler dinden bi haber mi yaşadılar.
Eksikler yok muydu?
Vardı tabii ki,
Belirlersin eksikleri ve giderirsin sorunları.
Din eğitimi veren okullara karşı mıyız?
Hayır.
Din eğitimi veren okulları da belirlersin ki, zaten vardı.İsteyen aileler çocuklarını zaten gönderiyorlardı.
Şimdi kalkıp ta bütün okulları din eğitimi veren kurumlar haline dönüştürmenin ne yararını göreceğiz.
Bütün toplumu evliya yapamazsınız.
Açın gözünüzü millet!...
Yeni bir nesil geliyor.Algılamaları farklı,yaşama bakışları farklı yeni bir nesil geliyor.
Bu nesili dünyadaki çağdaşlarından ayırmadan yetiştirecek,bir eğitim sistemini kurmak hiç te zor değil.
Doğru dürüst tuvaletleri olmayan,sınıflarda 40-50 kişinin eğitim/öğretim gördüğü ve hala ikili eğitim/öğretimle çocuk yetiştirilen ülkede,tek tip öğrenci yetiştirme anlayışının kime ne yarar sağlayacağı soru işaretidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder